Suomalaisille runsaasti tuliaisia Sambian, Botswanan ja Namibian Doing Business with Finland -seminaareista

11.5.2018

 

Doing Business with Finland -seminaari on suomalaisyrityksille helppo ja halpa tapa aloittaa keskustelu kehitysmaiden yritysten kanssa.

 

Huhtikuussa Finnpartnership osallistui Sambian Agritech Expo -messuille ja järjesti kolme menestyksekästä Doing Business with Finland -seminaaria Sambian Lusakassa, Botswanan Gaboronessa ja Namibian Windhoekissa.

Doing Business with Finland -seminaareissa kerrottiin yleisesti Suomesta kauppakumppanina sekä Finnpartnershipin Matchmaking-palvelusta, jonka avulla kehitysmaiden yritykset voivat etsiä liikekumppania Suomesta. Jokaisessa Doing Business with Finland -seminaarissa oli mukana sekä paikallisia yrityksiä että suomalaisyrityksiä ja -toimijoita. Finnpartnership esitteli seminaareissa Doing Business with Finland -konseptin mukaisesti suomalaisia toimijoita, jotka olivat lähettäneet markkinointimateriaalinsa Finnpartnershipille. Seminaarien seurauksena on avattu monia kymmeniä uusia keskusteluyhteyksiä suomalaisten ja paikallisten yritysten välille ja yhdistämistyö jatkuu parhaillaan.

 

Finnpartneshipin Birgit Nevala Lusakan DBF-seminaarissa 

Lusakassa Suomen suurlähetystöllä 11.4.2018 järjestetyssä Doing Business with Finland -seminaarissa oli lähes 80 osallistujaa. Suomalaisyrityksiä esiteltiin muun muassa maa- ja metsätaloussektoreilta. Paikallinen kumppani Zambia Development Agency oli kutsunut seminaariin kohdennetusti suomalaisryhmälle sopivia vastapareja.

 

Sambian presidentti Edgar Lungu vieraili osastolla perjantaina. Kuva: Matti Väänänen, Suomen suurlähetystö Lusakassa

Finnpartnershipilla, Suomen suurlähetystöllä ja Business Finlandilla oli Agritech Expo-messuilla (12.-14.4.2018) yhteisosasto, jossa Suomi ja suomalaisyritykset saivat näkyvyyttä. Sambian suurimmat b2b-messut keräsivät paljon kävijöitä ja Suomen osasto sai osakseen paljon kiinnostusta. Osastolla vieraili perjantain messupäivänä Sambian presidentti Edgar Lungu, joka sanoi suomalaiselle metsäalan osaamiselle olevan erittäin paljon kysyntää Sambiassa.

 

Suurlähettiläs Kari Alanko puhui Gaboronen Doing Business with Finland -seminaarissa

Tiistaina 17.4. järjestettiin Doing Business with Finland -seminaari vuorostaan Botsanan Gaboronessa Etelä-Afrikan Team Finlandin ja paikallisen kumppanin Botswana Investment and Trade Centerin (BITC) kanssa. Seminaari keskittyi etenkin maatalouden, clean techin, koulutuksen sekä tieto- ja viestintäteknologian sektoreihin. Tuontiosuudessa kerrottiin liha- ja turismisektoreista. Kahden paikalla olleen suomalaisyrityksen lisäksi seminaarissa esiteltiin parikymmentä suomalaisyritystä, jotka olivat lähettäneet esittelydiansa Finnpartnershipille. Esittelydiat herättivät paljon kiinnostusta ja Matchmaking-pöydän ympärillä kävikin kova kuhina.

 

Winhdoekin DBF-seminaaria oli kuulemassa satapäinen yleisö. Kuva: Gina Figuiera

Windhoekin Doing Business with Finland –seminaarissa 19.4. keskityttiin Botswanan seminaarin tavoin maatalouden, clean techin, koulutuksen ja tieto- ja viestintätenknologian sektoreihin. Paikalla oli satapäinen yleisö, ja yhdeksän paikalla olleen suomalaisyrityksen ja -toimijan lisäksi esiteltäviä yrityksiä oli yhteensä 26. Lisäksi useampi suomalaistoimija esitteli Namibiassa meneillään olevat projektinsa ja namibialainen Rent-a-Drum kertoi kokemuksestaan suomalaisen Molok-yrityksen kanssa työskentelystä.

 

Kuhinaa Matchmaking-pöydän ympärillä Windhoekin DBF-tilaisuuden kahvitauolla. Kuva: Gina Figuiera

 

Lue myös Suomen Windhoekin suurlähetystön juttu Windhoekin DBF-seminaarista suurlähetystön verkkosivuilta.

 

Finnpartnership esittelee mielellään suomalaisyrityksiä tulevissa Doing Business with Finland -seminaareissaan syksyllä. Mikäli haluat olla näkyvissä DBF-seminaarissamme, lähetä omasta organisaatiostasi kaksi PowerPoint-diaa Finnpartnershipille, joka markkinoi yritystäsi seminaarissa ja avaa keskusteluyhteydet kiinnostuneiden kanssa.

 

Kahteen diaan (ehdoton enimmäismäärä) tulee sisällyttää seuraavat:

1) Tuotteen kuva tai esim. palvelun havainnekuva ja lyhyt esittely

2) Yrityksen nimi ja yhteyshenkilön yhteystiedot

3) Määrittely siitä, millaista kumppania haetaan.

 

Diat tulee lähettää aina ilmoitettuun deadlineen mennessä. Ilmoitettu deadline on ehdoton, sillä Finnpartnership teettää lähetetyistä dioista Matchmaking-pöydässä käytettävän kaksipuolisen esitteen mukaansa seminaariin. Näin voidaan tarjota kaikille esiteltäville yrityksille yhtäläinen palvelu. Jokaista jaettua esittelydiaa vastaan pyritään saamaan relevantti yrityskontakti.

avaa sulje