Haemme Finnpartnership -ohjelmaan viestinnän ja tapahtumajärjestelyjen moniosaajaa ohjelmakaudelle 2022-2024

Finnpartnership on ulkoministeriön rahoittama ja Finnfundin hallinnoima liikekumppanuusohjelma, jonka tavoitteena on synnyttää positiivisia kehitysvaikutuksia edistämällä liiketoimintaa Suomen ja kehitysmaiden välillä. Finnpartnership tarjoaa suomalaisille yrityksille ja organisaatioille kehitysmaaliiketoimintaan liittyvää neuvontaa, rahoitusta sekä kontakteja, joiden avulla kestävä ja pitkäaikainen liiketoiminta voidaan saada käyntiin. Haemme nyt Finnpartnership-tiimiin Network and Communications Officeria ottamaan kokonaisvastuun ohjelman viestinnästä.   

Finnpartnershipin viestintäkokonaisuuteen kuuluvat muun muassa kotisivut, uutiskirje, sidosryhmäviestintä, sosiaalinen media, hakemustyöpajat ja markkinointimateriaalit. Tehtävät vaihtelevat tekstien tuottamisesta ja viestien jokapäiväisestä muotoilusta suurempiin kokonaisuuksiin kuten brändiuudistuksen ja kotisivujen uudistuksen läpivientiin kuluvalla ohjelmakaudella. Tärkeää roolia käytännön työssä näyttelevät myös erilaiset tapahtumajärjestelyt niin kotimaassa kuin ulkomaillakin yhteistyössä Team Finlandin ja muiden sidosryhmien kanssa. Toisinaan tiukallakin aikataululla järjestettävät tapahtumat vaativat nopeaa reagointia, hyvää mielikuvitusta, huumoria ja napakkaa koordinointikykyä. Network and Communications Officer toimii myös Finnpartnershipin edustajana eurooppalaisessa kehitysmaatuontia edistävässä TRIC-verkostossa (Trade Related Instruments Connected).  

Olet etsimämme henkilö, jos toiveissasi on kansainvälinen ja vaihteleva työ viestinnän, markkinoinnin ja tapahtumien parissa. Meillä jokainen päivä on erilainen ja pääset jättämään omannäköisesi kädenjäljen uudistuksiin samalla huolehtien siitä, että pienimmätkin yksityiskohdat hoidetaan pieteetillä kuntoon. Tueksesi saat koko lämminhenkisen ja hyväntuulisen seitsemän ihmisen tiimin. Yhdessä vastaamme koko Finnpartnership-ohjelman tavoitteiden toteutumisesta.  

Työnantajana kannustamme ja panostamme henkilöstön kehittymiseen ja hyvinvointiin. Tarjoamme kattavan työterveyshuollon, liikunta-, kulttuuri- ja työmatkaedut sekä ajanmukaiset työvälineet. Henkilöstömme arvostaa jouhevasti toimivaa IT-ympäristöämme ja viihtyisiä työtilojamme Helsingin Ruoholahdessa. Meillä työskennellään joustavasti myös etänä vaikka toivommekin näkevämme sinua myös toimistolla viikoittain.            

Sinulla on: 

  • Erinomaiset tekniset valmiudet viestinnän työvälineiden (esim. WordPress, Adobe CC, Mailchimp, Office-ohjelmistot) käyttöön 
  • Kokemusta ja osaamista viestintäkanavien monipuolisesta ja tuloksellisesta hyödyntämisestä ja hallitset niin tiedotteet, raportit ja julkaisut kuin sosiaalisen mediankin 
  • Erinomainen suomen ja englannin kielen taito niin kirjallisesti kuin suullisestikin 
  • Valmiutta etsiä, tunnistaa ja muotoilla ydinviestejä ja toteuttaa niiden avulla viestintää erilaisille kohderyhmille 
  • Näkemystä viestinnän kehittämiseen  
  • Innostusta ohjelman markkinointiin tilaisuuksissa ja tapahtumissa ja halu osallistua näiden järjestelyyn ja toteutukseen 
  • Valmiutta ja halukkuutta auttaa kollegoitasi viestintätehtävissä aina ideointivaiheesta oikolukuun ja käännöksissä auttamiseen  
  • Tarkkuutta, huolellisuutta ja täsmällisyyttä sekä ripeä työote 
  • Valmius matkustaa Suomessa ja kohdemaissa 
  • Kokemusta kehityskysymysten, Suomen kehityspolitiikan ja YK:n kestävän kehityksen tavoitteiden parissa tehdystä viestintätyöstä.   

Lisäksi eduksi katsotaan:  

  • Kokemus kehitysyhteistyöhön, kehitysrahoitukseen tai vaikuttavuussijoittamiseen liittyvästä viestinnästä  
  • Kokemus monisidosryhmäviestinnästä (viestintä suomalaisille ja ulkomaisille sidosryhmille aina julkishallinnosta yritys- ja järjestökenttään)  
  • Kokemus saavutettavuuden kehittämisestä  
  • Kokemus nettisivujen uudistusprojekteista 
  • Ranskan, espanjan, ruotsin tai muun työtehtävien kannalta relevantin kielen osaaminen 
  • Kokemus ulkomaankaupasta tuonnin osalta tai tuontiorganisaatioiden ja verkostojen tuntemus 
  • Kokemus kehitysmaissa työskentelystä 

Kysymyksiin vastaa perjantaina 23.9., maanantaina 26.9. ja tiistaina 27.9. kello 10–14 ohjelmajohtaja Birgit Nevala, puh. 044 357 0811. 

Täytä hakemuslomake palkkatoiveineen mieluiten saman tien, mutta viimeistään 10.10.2022. Mahdolliseen haastatteluun voit jo valmistautua miettimällä, miten lähtisit kehittämään kotisivujamme!