Doing Business with Finland -seminaarit

Uusia liikekumppaneita kehittyviltä markkinoilta.

Doing Business with Finland -seminaarit ovat suomalaisyritykselle helppo ja halpa tapa löytää liikekumppani kehitysmaista. Nykymuodossaan vuodesta 2016 lähtien järjestetyt seminaarit pyrkivät avaamaan keskusteluyhteydet suomalaisten ja paikallisten yritysten välillä. Suomalaisyritykset ovat lämpimästi tervetulleita mukaan seminaareihin. Vaihtoehtoisesti voit lähettää Finnpartnershipille yrityksestäsi kahden PowerPoint-sliden markkinointimateriaalin, ja esittelemme yrityksen puolestasi. Lue lisää alta!

Doing Business with Finland -seminaarikonsepti lyhyesti

Doing Business with Finland -seminaari on puolen päivän mittainen seminaari, jossa paikallisille yrityksille kerrotaan Suomesta liiketoimintaympäristönä sekä esitellään suomalaisyrityksiä, jotka ovat kiinnostuneita löytämään paikallisen kumppanin kohdemaasta. Seminaareissa keskitytään 1-4 etukäteen paikallisen kumppanin kanssa sovittuun fokussektoriin. Kohdeyleisö ja paikalla olevat sekä esiteltävät suomalaisyritykset tulevat pääasiassa näiltä etukäteen valituilta sektoreilta, sillä tämä mahdollistaa sopivien liikekumppanien löytymisen parhaiten. Suomalaisyritysten esittelyn jälkeen siirrytään seminaareissa aina Matchmaking-tauolle Matchmaking-pöydän ääressä, jossa paikalliset yritykset voivat kysyä tarkemmin tietoa suomalaisyrityksistä ja jossa Finnpartnership tekee one-to-one-yhdistämistä antamalla paikalliselle yritykselle käyntikorttia vastaan suomalaisyrityksestä teettämänsä kaksipuolisen esitteen. Käyntikorttinsa antaneet paikalliset yritykset yhdistetään seminaarin jälkeen heitä kiinnostaneen suomalaisyrityksen kanssa sähköpostitse.

Henkilö esittelemässä diaesitteitä Finnpartnershipin Matchmaking-pöydässä Doing Business with Finland -seminaarissa

Matchmaking-pöytä Doing Business with Finland -seminaarissa

Suomalaisyritysten markkinointi seminaareissa

Finnpartnership markkinoi suomalaisyrityksiä Doing Business with Finland -seminaareissa kahden PowerPoint-dian mittaisella esityksellä ja avaa sen avulla keskusteluyhteydet suomalaisen yrityksen ja siitä kiinnostuneiden kohdemaan yritysten kanssa. Kahden PowerPoint-dian pituus on ehdoton maksimi, sillä Finnpartnership teettää esityksistä mukaan matkalle myös kaksipuolisen esitteen Matchmaking-pöytään tauolle (ks. yllä). Mahdollisuuksista ilmoitetaan aina uutiskirjeessä.   Kahdessa englanninkielisessä PowerPoint-diassa tulee mainita seuraavat asiat:

  1. Tuotteen kuva tai esim. palvelun havainnekuva ja lyhyt esittely
  2. Yrityksen nimi ja yhteyshenkilön yhteystiedot
  3. Määrittely siitä, millaista kumppania haetaan

Finnpartnership esittelee seminaareissa vain määrämuotoon laadittuja esityksiä. PowerPoint-diat tulee toimittaa niille seminaarikohtaisesti annettuun deadlineen mennessä. Deadline on ehdoton, sillä Finnpartnership teettää esittelydioista mukaan kaksipuoliset esitteet ja keskustelee esityksestä tarvittaessa esimerkiksi puhelimitse asiakkaan kanssa ennen esitystä. Finnpartnership esittelee seminaareissa maksimissaan 20 suomalaisyritystä per seminaari.

Katso myös tästä tarkemmat ohjeet esitysdiojen tekemiseen  

Suomalaisyritysten osallistuminen seminaareihin

Suomalaisyritykset ovat lämpimästi tervetulleita mukaan Doing Business with Finland -seminaareihin. Seminaarien yhteyteen ei järjestetä erillistä delegaatiota, vaan jokainen seminaariosallistuja järjestää matkansa ja asumiskustannuksensa itse. Matka voi kuitenkin olla osa kohdemaahan suuntautuvaa laajempaa projektia, jolloin siihen voidaan hakea Finnpartnershipin liikekumppanuustukea. Lue lisää liikekumppanuustuesta täältä ja ilmoittaudu mukaan hakemustyöpajaan täältä. Huom! Joissain tapauksissa Finnpartnership saattaa järjestää seminaarit yhteistyössä sellaisen tahon kanssa, joka vastaa delegaatiomatkan järjestelyistä. Tällaisissa tapauksissa delegaatiomatkan järjestäjästä ilmoitetaan kutsun yhteydessä erikseen.

Neljä ihmistä keskustelemassa meeting point -messuosastolla eLearning Africa -messuilla

Meeting point -messuosasto

Meeting point -messuosastot

Jos Doing Business with Finland -seminaari järjestetään messu- tai konferenssitapahtuman yhteydessä, Finnpartnershipilla voi olla messutapahtumassa konseptinsa mukainen Meeting point -messuosasto. Suomalaisyritykset voivat tässä tapauksessa käyttää maksutta messuosastoa pienimuotoisena kohtaamis- ja esittelypaikkanaan.  

Mistä tietoa tulevista seminaareista?

Tietoa tulevista Doing Business with Finland -seminaareista saa Finnpartnershipin uutiskirjeestä, verkkosivuilta sekä hakemustyöpajoista. Suunnitteilla olevat seminaarit on lisäksi listattu tämän sivun alalaitaan.

Suunnitteilla olevat DBF-seminaarit:

 

Ensimmäinen kuva: Gina Figueira