Siirry sisältöön

Doing Business with Finland -seminaarit

Doing Business with Finland -seminaarit tarjoavat suomalaistoimijoille helpon tavan tutustua kohdemaiden markkinamahdollisuuksiin sekä tavata paikallisia yrityksiä.

Finnpartnership järjestää vuosittain kehittyvillä markkinoilla seminaareja, jotka tuovat yhteen suomalaisia ja kohdemaan yrityksiä sekä organisaatioita. Doing Business with Finland -seminaarit keskittyvät valikoituihin toimialoihin ja tukevat uusien liikekumppanuuksien luomista osallistujien välillä.

Suomalaisyritykset pääsevät esittelemään toimintaansa seminaarin osallistujille, ja samalla paikalliset yrityksen saavat tietoa Suomesta liiketoimintaympäristönä. Tärkeä osa jokaista seminaaria on erillinen B2B Matchmaking -osio, jossa suomalaisosallistujat pääsevät tapaamaan ja keskustelemaan paikallisten yritysten kanssa. Finnpartnership tarjoaa yrityksille seminaareihin osallistumisen, ja yritykset vastaavat itse matka- ja asumiskustannuksistaan.

Seminaarit järjestetään aina yhteistyössä paikallisen organisaation kanssa, jolla on jäseninään suomalaistoimijoita kiinnostavia kumppaniyrityksiä. Tällaisia organisaatioita ovat esimerkiksi paikalliset kauppakamarit ja investointien edistämisorganisaatiot. Seminaarit edeltävät paljon valmistelutyötä, jotta molemmista maista toisilleen mahdollisimman sopivat toimijat pääsevät kohtaamaan. Doing Business with Finland -seminaareissa käynnistetään vähintään kaksi uutta pitkäaikaista yhteistyöhanketta suomalaisten ja kohdemaan yritysten välillä, useimmiten enemmän.

Doing Business with Finland -seminaari yritysesite

Suomalaisyritysten markkinointi seminaareissa

Finnpartnership markkinoi suomalaisyrityksiä Doing Business with Finland -seminaareissa yritysesitteiden avulla. Esitteet teetetään seminaareihin osallistuville yrityksille. Tarvittaessa Finnpartnership edustaa ja esittelee yrityksiä, jotka eivät ole päässeet osallistumaan paikan päälle ja jakaa niiden esitteitä.  

Yritykset valmistelevat esitteiden sisällön, jonka tulee olla kahden PowerPoint-dian mittainen ja joka tulee toimittaa Finnpartnershipille sovittuun määräaikaan mennessä. Englanninkielisissä dioissa tulee mainita seuraavat asiat:

  1. Yrityksen nimi ja lyhyt kuvaus
  2. Tuotteen kuva tai esim. palvelun havainnekuva
  3. Määrittely siitä, millaista kumppania haetaan
  4. Yhteyshenkilön yhteystiedot