Etusivu » Liikekumppanuustuki » Hakuohjeet ja -lomakkeet
Tulosta

Hakuohjeet ja -lomakkeet

Vuoden 2016 alusta Finnpartnership –liikekumppanuustukihakemusten ja -päätösten käsittely uudistuu. Paperisia hakemuksia ei oteta vastaan 31.12.2015 jälkeen. Tukihakemusten käsittely ja kaikki siihen liittyvä kirjeenvaihto tukihakemusten käsittelystä maksatuspyyntöihin (1.1.2016 lähtien rekisteröidyt hankkeet) tulee tapahtumaan ulkoasiainministeriön asiointipalvelun kautta. Tukihakemukset jätetään sähköisiä lomakkeita käyttäen asiakkaan oman asiointitilin kautta. Asiointitili otetaan käyttöön Katso -tunnistautumisen kautta. Tarkemmat Katso -käyttäjän ohjeet ovat osoitteessa http://yritys.tunnistus.fi. Katso-tunnuksen käyttöön liittyvät yksityiskohtaiset ohjeet löytyvät täältä. Katso-palvelun käyttöohje ulkomaiselle yritykselle löytyy täältä. Uudistuksen jälkeen hakijaorganisaatio voi itse sujuvasti seurata asiointitilin kautta ulkoasiainministeriön asiointipalveluun lähetettyjä asiakirjoja ja niihin liittyviä tiedoksiantoja. 

Liikekumppanuustukea voi hakea ympärivuotisesti. Käsittelyssä noudatetaan kahden kuukauden haku- ja käsittelyjaksoja (tammi-helmi, maalis-huhti, touko-kesä, heinä-elo, syys-loka ja marras-joulu), ts. jos tuen hakija jättää liikekumppanuustukihakemuksensa täydellisenä (ml. kaikki pakollisten liitteet) ulkoasiainministeriön asiointipalveluun esimerkiksi tammi-helmikuun hakujakson aikana, tulee se Finnpartnershipille käsiteltäväksi maalis-huhtikuun käsittelyjaksoon. Käsittelyn jälkeen Finnpartnership toimittaa lausunnot ulkoasiainministeriölle päätöksentekoprosessin tueksi. Ulkoasiainministeriö toimittaa tukipäätökset tuen hakijalle asiointipalveluun pääsääntöisesti 1-2 kuukauden kuluessa Finnpartnershipin lausunnon vastaanottamisesta.

Liikekumppanuustukihakemus edellyttää sekä perustietolomakkeen että hakemuksen. Huomaathan, että hakemusta ei rekisteröidä tai käsitellä ennen kuin kaikki ohjeiden mukaan tarvittavat liitteet on toimitettu ulkoasiainministeriön asiointipalveluun.

Ennen hakulomakkeen täyttöä tuen hakijan tulee tutustua Liikekumppanuustuen ehtoihin ja kustannusten hyväksymiskäytäntöihin, jotka löytyvät täältä.

Lue step-by-step-ohje liikekumppanuustuen hakemiseen liittyen täältä.


Tallenna ja avaa lomakkeet hiiren oikealla painikkeella.

1. Perustietolomake (päivitetty 25.4.2017)

Perustietoilmoituksen liitteenä on toimitettava lisäksi

- kaupparekisteriote (maks 3 kk vanha)

- kaksi tuoreinta tasekirjaa (tiedot yrityksen kolmelta viimeiseltä tilikaudelta)



2. Hakemus (päivitetty 25.4.2017)
Hakemuksen liitteenä on toimitettava lisäksi
2.1. Hankkeen kustannusbudjetti (excel-muodossa)
2.2. Kehitysvaikutusten arviointikysely
2.3. De minimis -sitoumuslomake. Jos ette katso tuen kuuluvan de minimis -rajoitusten 
piiriin täytä oheinen sitoumuslomake.  Katso lisätietoa tästä.


Seuraathan aktiivisesti asiointipalvelussa hankkeesi tilannetta! Erityisesti osiota 'Tiedoksiannetut', johon tulevat täydennyspyynnöt mahdollisesti puuttuvien liitteiden osalta.



 

Jos tarvitset apua hankekuvauksen täyttämiseen, löydät vinkkejä täältä.

Täydennyslomake (päivitetty 25.4.2017)
Tarvittavat lisäselvitykset jo tehtyyn perustietolomakkeeseen tai hakemukseen tulee toimittaa täydennyslomakkeen kautta.