Etusivu » Liikekumppanuustuki » Hakuohjeet ja -lomakkeet
Tulosta

Hakuohjeet ja -lomakkeet

Vuoden 2016 alusta Finnpartnership –liikekumppanuustukihakemusten ja -päätösten käsittely uudistuu. Paperisia hakemuksia ei oteta vastaan 31.12.2015 jälkeen. Tukihakemusten käsittely ja kaikki siihen liittyvä kirjeenvaihto tukihakemusten käsittelystä maksatuspyyntöihin (1.1.2016 lähtien rekisteröidyt hankkeet) tulee tapahtumaan ulkoasiainministeriön asiointipalvelun kautta. Tukihakemukset jätetään sähköisiä lomakkeita käyttäen asiakkaan oman asiointitilin kautta. Asiointitili otetaan käyttöön Katso -tunnistautumisen kautta. Tarkemmat Katso -käyttäjän ohjeet ovat osoitteessa http://yritys.tunnistus.fi. Katso-tunnuksen käyttöön liittyvät yksityiskohtaiset ohjeet löytyvät täältä. Katso-palvelun käyttöohje ulkomaiselle yritykselle löytyy täältä. Uudistuksen jälkeen hakijaorganisaatio voi itse sujuvasti seurata asiointitilin kautta ulkoasiainministeriön asiointipalveluun lähetettyjä asiakirjoja ja niihin liittyviä tiedoksiantoja. 

Liikekumppanuustukea voi hakea ympärivuotisesti. Käsittelyssä noudatetaan kahden kuukauden haku- ja käsittelyjaksoja (tammi-helmi, maalis-huhti, touko-kesä, heinä-elo, syys-loka ja marras-joulu), ts. jos tuen hakija jättää liikekumppanuustukihakemuksensa täydellisenä (ml. kaikki pakollisten liitteet) ulkoasiainministeriön asiointipalveluun esimerkiksi tammi-helmikuun hakujakson aikana, tulee se Finnpartnershipille käsiteltäväksi maalis-huhtikuun käsittelyjaksoon. Käsittelyn jälkeen Finnpartnership toimittaa lausunnot ulkoasiainministeriölle päätöksentekoprosessin tueksi. Ulkoasiainministeriö toimittaa tukipäätökset tuen hakijalle asiointipalveluun pääsääntöisesti 1-2 kuukauden kuluessa Finnpartnershipin lausunnon vastaanottamisesta.

Liikekumppanuustukihakemus edellyttää sekä perustietolomakkeen että hakemuksen. Perustietolomake tulee jättää ennen hakemusta. Ulkoministeriö vastaanottaa perustietolomakkeen ja kuittaa sen rekisteröidyksi. Perustietoilmoituksen rekisteröinnin yhteydessä hakija saa asiointitunnuksen (muotoa UHA2016-XXXXX). Tätä UHA-numeroa tulee käyttää hankehakemuksen viitteenä. Hankehakemusta ei voi jättää ennen kuin asiakas on saanut perustietoilmoituksen vastaanottokuittauksen sekä UHA-tunnuksen. Yritysten tulee lomakkeiden yhteydessä vielä muistaa painaa vireillepano-nappia, jotta hakemus lähtee asiointipalvelusta eteenpäin ulkominsteriölle käsiteltäväksi. Huomaathan, että hakemusta ei rekisteröidä tai käsitellä ennen kuin kaikki ohjeiden mukaan tarvittavat liitteet on toimitettu ulkoasiainministeriön asiointipalveluun.

Oheisesta linkistä löydät ohjeet perustietolomakkeen ja liikekumppanuustukihakemuksen rekisteröimiseksi.
Ohje perustietolomakkeen ja liikekumppanuustukihakemuksen jättämiseksi


Ennen hakulomakkeen täyttöä tuen hakijan tulee tutustua Liikekumppanuustuen ehtoihin ja kustannusten hyväksymiskäytäntöihin, jotka löytyvät täältä.

Tallenna ja avaa lomakkeet hiiren oikealla painikkeella.

1. Perustietolomake 

Perustietoilmoituksen liitteenä on toimitettava lisäksi

- kaupparekisteriote (maks 3 kk vanha)

- kaksi tuoreinta tasekirjaa (tiedot yrityksen kolmelta viimeiseltä tilikaudelta)



2. Hakemus (päivitetty 7.9.2016)
Hakemuksen liitteenä on toimitettava lisäksi
2.1. Hankkeen kustannusbudjetti (excel-muodossa)
2.2. Kehitysvaikutusten arviointikysely
2.3. De minimis -sitoumuslomake. Jos ette katso tuen kuuluvan de minimis -rajoitusten 
piiriin täytä oheinen sitoumuslomake.  Katso lisätietoa tästä.


Seuraathan aktiivisesti asiointipalvelussa hankkeesi tilannetta! Erityisesti osiota 'Tiedoksiannetut', johon tulevat täydennyspyynnöt mahdollisesti puuttuvien liitteiden osalta.



 

Jos tarvitset apua hankekuvauksen täyttämiseen, löydät vinkkejä täältä.

Täydennyslomake
Tarvittavat lisäselvitykset jo tehtyyn perustietolomakkeeseen tai hakemukseen tulee toimittaa täydennyslomakkeen kautta.